Sulje

Helsingin Sanomat palkittiin brändistä ja lukijasuhteesta

palkinnot

Helsingin Sanomat on voittanut kaksi palkintoa ja saanut kaksi kunniamainintaa kansainvälisessä INMA Global Media Awards -kilpailussa. Palkinnot jaettiin Washingtonissa varhain tiistaiaamuna Suomen aikaan.

Helsingin Sanomat sai hopeaa printtilukijoiden osallistamista ja lukijasuhdetta kuvaavassa ”Best Idea to Encourage Print Readership or Engagement” -kategoriassa. Palkinto tuli journalismin merkityksellisyyttä korostaneesta ”The Art of Journalism” -kampanjasta.

Kampanjassa taiteilijat suunnittelivat julisteita, joissa kuvat yhdistyivät Helsingin Sanomien logoon. Kuvien inspiraationa olivat lehdessä ilmestyneet jutut, joista taiteilijat saivat valita itseään puhuttelevan teeman. Kuviin tallentui muun muassa tasa-arvoa, ilmastonmuutosta ja pakolaiskriisiä. Kampanjalla haluttiin korostaa laatujournalismin tärkeyttä ja nostaa esiin erilaisia näkökulmia yhteiskuntaa puhuttavista asioista.

Pronssille Helsingin Sanomat ylsi brändin vahvistamista arvioivassa ”Best Brand Awareness Campaign” -kategoriassa. Helsingin Sanomien uudella sovelluksella lukijat voivat löytää paremmin itseään kiinnostavia sisältöjä.

Helsingin Sanomien verkon timanttijutut toivat kunniamaininnan parhaasta maksullisesta sisällöstä kategoriassa ”Best New Paid Content or Subscription Initiative”.

Sanoma Media sai kunniamaininnan kategoriassa ”Best New Concept or Innovation to Create New Profit Centers”. Palkinto tuli Helsingin Sanomien monikanavaisen mediamyynnin strategiasta.

”Tämän vuoden voittajia yhdisti omista arvoista viestiminen sekä algoritmien, datan ja koneoppimisen yleistynyt käyttö päivittäisessä työskentelyssä.”

Seitsemän mediataloa sijoittui ensimmäiseksi useassa sarjassa. Ruotsin MittMedia voitti kolme kultaa. Kaksi kultaa voittivat Grupo RBS Brasiliasta, Jagran Prakashan Intiasta, News Corp Australiasta, VG Norjasta, USA Today Network ja The Wall Street Journal Yhdysvalloista.

Tämän vuoden voittajia yhdisti omista arvoista viestiminen sekä algoritmien, datan ja koneoppimisen yleistynyt käyttö päivittäisessä työskentelyssä. Näin arvioi International Newspaper Marketing Associationin (INMA) toimitusjohtaja Earl J. Wilkinson tiedotteessa.

Kilpailijoihin lukeutui sanoma- ja aikakauslehtiä, digitaalista mediaa sekä televisio- ja radiokanavia yhteensä 39 maasta. Medioita palkittiin 20 kategoriassa. Kilpailijat oli jaettu kahteen sarjaan, kansainväliset ja kansalliset brändit yhteen ja alueelliset ja paikalliset toiseen. INMA on palkinnut medioita vuodesta 1937 lähtien.

Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Tilaa Suomen Lehdistö.

Kommentit