Sulje

Kaupunkilehdet keräsivät vaalimainoksia, sanomalehdet sukelsivat

mainonta

Painettujen sanomalehtien mainonnan määrä laski maaliskuussa peräti 11 prosenttia vuoden 2016 vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Painetut kaupunkilehdet sen sijaan kasvoivat 9,4 prosenttia.

Ilman vaalimainontaa sanomalehtien muutos olisi ollut -14,1 ja kaupunkilehtien -3 prosenttia. Tämä tarkoittaa sitä, että kaupunkilehdet onnistuivat keräämään selvästi paremmin vaalimainoksia.

Mediamainonta oli maaliskuussa kokonaisuutena 3,1 prosenttia miinuksella. Sanomalehdet olivat suurin putoaja ja elokuvamainonta selvästi suurin kasvaja 73,7 prosentin lisäyksellä. Mainonta kasvoi myös verkkomedioissa (8,1 %), radiossa (3,5 %) ja ulkomainonnassa (3,5 %). Miinusta taas tuli niin ikään televisiomainonnassa (-8 %) ja aikakauslehdissä (-4,6 %).

Luvut tuottaa Kantar TNS.

> Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje.

Kommentit