Sulje

Kaupunkilehtien vuosi alkoi hyvin: Mainonta kasvoi tammikuussa

mainonta

Painettujen kaupunkilehtien vuosi lähti kirkkaasti liikkeelle. Mainontapanostukset niissä nousivat tammikuussa kymmenen prosenttia verrattuna edellisvuoden tammikuuhun.

Mainonta painetuissa, tilattavissa sanomalehdissä laski vastaavana ajanjaksona lähes saman verran eli yhdeksän prosenttia.

Kantar TNS:n tänään julkistamien lukujen mukaan verkkomainonta nousi tammikuussa reilut viisi prosenttia. Lukua kasvattivat luokitellut ilmoitukset sekä display-mainonta, kun taas video-, mobiili- ja natiivimainonta laskivat.

Muita kasvajia olivat ulkomainonta (33 %), elokuvamainonta (12 %) ja radiomainonta (1 %).

Kokonaisuudessa tammikuun mediamainonta oli prosentin miinuksella vuoden takaiseen verrattuna.

Viime vuosi meni painetuilla kaupunkilehdilläkin miinustunnelmissa: ne menettivät mainontaa kolme prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Tilaa Suomen Lehdistö.

Kommentit