Sulje

Mainosmyynti jatkoi kasvuaan

sanomalehdet

Painettujen sanomalehtien mediamyynnin kasvu jatkui heinäkuussa. Kyseessä oli jo kolmas kasvukuukausi touko- ja kesäkuun perään. Kasvun taustalla on yleinen markkinoinnin lisääntyminen: mediamainonta kasvoi kokonaisuudessaan heinäkuussa 5,4 prosenttia.

Painettujen sanomalehtien kasvu oli heinäkuussa vielä aiempaa selvästi vahvempaa, peräti 3,4 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Toukokuussa kasvua oli 0,5 prosenttia ja kesäkuussa 1,9 prosenttia.

”Painettujen sanomalehtien kasvu oli heinäkuussa vielä aiempaa selvästi vahvempaa, peräti 3,4 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.”

Verkkomainonta – mukaan lukien sanomalehtien digimyynti – kasvoi heinäkuussa huimat 25 prosenttia eli enemmän kuin minään kuukautena viime tai tänä vuonna. Hyviä kasvuprosentteja saivat myös ulkomainonta (+8,8 %), televisio (+7,6 %) ja radio (+3,7 %).

Painettujen kaupunkilehtien (-17,6 %) ja painettujen aikakauslehtien (-17,7 %) myynnit sen sijaan olivat selvällä miinuksella.

Koko tämän vuoden aikana painettujen sanomalehtien mainosmyynti on laskenut 4,2 prosenttia ja kaupunkilehtien 7 prosenttia.

Lue Suomen Lehdistön aiempi juttu mainosmyynnin kasvusta.

Kommentit