Sulje

Sanoma uskoo kasvuun pk-yritysten mainonnassa

Markkinointi

Kaupallinen johtaja Hans Edin sanoo, että markkinointiin aiotaan palkata lisää väkeä.

Sanoma Media Finland etsii kasvua pienistä ja keskisuurista yrityksistä. Se siirtää koko pk-yritysten markkinoinnin samaan konserniin kuuluvaan markkinointiyritykseen Mobiilimarkkinointi Routaan.

Aiemmin Routa on myynyt pk-yrityksille tuotteita ja palveluita, jotka ovat kattaneet pienen osan Sanoman online-tarjonnasta.

– Nyt Routaan siirtyy koko Sanoman tarjonta pk-yrityksille: online, printti ja radio, kaupallinen johtaja Hans Edin kertoo.

Kyse on Edinin mukaan paremmasta organisoinnista.

– Pahimmillaan eri puolilta Sanomaa on toisistaan tietämättä soiteltu samalle yritykselle tai organisaatiolle.

Edin sanoo, ettei muutoksella ole mitään tekemistä säästöjen kanssa.

”Emme ole missään nimessä vähentämässä henkilökuntaa, päinvastoin palkkaamme pidemmällä syklillä lisää.”

–  Näemme, että pk-sektori on kasvumahdollisuus – haemme lisää asiakkaita Sanomalle. Meillä on paremmat mahdollisuudet palvella näitä yrityksiä tehokkaammalla organisoitumisella. Emme ole missään nimessä vähentämässä henkilökuntaa, päinvastoin palkkaamme pidemmällä syklillä lisää.

Pk-yritysten palvelu keskitetään jatkossa juuri Routaan, koska se on hoitanut niiden mediamyyntiä menestyksekkäästi. Sanoman pk-yritysten mainontaan keskittynyt myyntihenkilöstö siirtyy Routaan toukokuun alussa.

Edinin mukaan uudella organisoinnilla pystytään myös verkkomainonnan parempaan alueelliseen kohdentamiseen ja datan hyödyntämiseen.

Isojen mainostajien mediaratkaisut pysyvät jatkossakin suoraan Sanoman alaisuudessa. Niitä palvellaan monen media-ammattilaisen voimin.

Online-mainonta kasvaa Sanomalla Suomessa noin 20 prosenttia vuodessa. Nopeimmin kasvavat videot.

– Myymme näkyvyyttä päätelaitteesta riippumatta. En halu puhua vain mobiilimainonnasta vaan näen ratkaisuja, jotka ovat pääteriippumattomia. Joku toinen voi käyttää palvelua mobiililla, joku toinen desktopilla tai tabletilla, Edin sanoo.

Hänen mukaansa mainostajat kaipaavat ennen kaikkea hybridiratkaisuja, joissa yhdistyvät offline- ja online-tuotteet. Hyvä kokonaistavoittavuus on edelleen mainostajille tärkeää.

> Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje.

Kommentit